Pennen bedrukken. Waarom is het zo populair?

Pennen bedrukken met logo. Het gebeurt wereldwijd iedere dag. Schrijven. Krabbelen. Tekenen. Krassen. Markeren. We verslijten tijdens ons leven onwijs veel pennen. Of we nu op ons werk zijn, op school of onderweg, de pen is een object waar we constant mee te maken hebben. Ook binnen bedrijven behoort dit schrijfgerei tot de dagelijkse kost.

Vaak zijn de pennen die we in handen krijgen voorzien van een bedrijfslogo. Maar waar komt die populariteit voor het bedrukken van pennen toch vandaan? Ik heb het voor je uitgezocht.

De geschiedenis van de pen

We weten niet anders dan dat de pen een object is waarmee dagelijks in de weer zijn. Maar hoe is dit met inkt gevulde staafje eigenlijk in ons leven gekomen? Daarvoor moeten we ver terug in de tijd.

De allereerste pennen zijn geen schim van hoe wij ze nu kennen. Ze werden gemaakt van ganzenveren of riet en waren vaak onnodig groot en onhandig. Tegenwoordig zijn pennen vaak gemaakt van kunststof of metaal. De balpen is hierin de meest bekende. Deze zag het levenslicht rond 1938. Uitgevonden door de Hongaarse journalist László Bíró. Het werd de opvolger van de vulpen, die tot dat moment de titel van ‘meest gebruikte schrijfgerei’ mocht dragen.

‘s Werelds populairste promotieartikel

In het laatste officiële onderzoek uit 2010, gepubliceerd op Emerce, komt naar voren dat pennen de absolute nummer één zijn op het gebied van promotieartikelen. Waarom is dit zo? Waarom kiezen we er voor een pen als relatiegeschenk of promotieartikel in te zetten? Ik heb enkele goede redenen voor je op een rijtje gezet:

  • Goedkoop product om aan te schaffen
  • Product dat dagelijks veel gebruikt wordt
  • Een pen is breed inzetbaar, van beurzen tot festivals, evenementen en scholen.
  • Pennen zijn vrij gemakkelijk te bedrukken
  • Een pen wisselt in zijn ‘leven’ gemiddeld 7x per eigenaar
  • Pennen zijn in vele soorten, maten en materialen verkrijgbaar
  • Een pen ligt vaak in het zicht, je logo wordt dus vaak gezien
  • Geschikt voor een brede doelgroep, van jong tot oud

Mede hierom is het bedrukken van pennen al decennia lang een populaire manier van reclame maken.

Schrijf geschiedenis

Reclame maken. Het is een perfecte manier om je naamsbekendheid te verhogen. Het levert vaak extra klanten op en zorgt ervoor dat je bedrijf – sneller – gaat groeien. Maar reclame maken kost geld. Veel geld. Toch zijn er ook manieren om met een laag budget je naamsbekendheid te vergroten.

Het bedrukken van pennen kan al vanaf een paar cent per pen. Des te groter de oplage, des te lager de prijs. Wanneer de pennen eenmaal voorzien zijn van jouw logo of website kun je direct starten met het verhogen van je naamsbekendheid. Deel je bedrukte pennen uit aan collega’s, klanten en relaties. Binnen no-time moet jouw hele omgeving in het bezit zijn van een pen met jouw logo.

Een pen wisselt gemiddeld 7x van eigenaar. Dit betekent dat je pen zich automatisch breder gaat verspreiden. Het publiek dat je logo onder ogen krijgt zal stukje bij beetje groeien, zonder dat je er nog wat voor hoeft te doen. Prachtig toch?

Kies ervoor om goedkoop pennen te bedrukken en schrijf geschiedenis met jouw bedrijf. Tjakka!
Tip: De balpen Rico is zeer scherp geprijsd en daardoor een absolute aanrader.

Jeen

Online marketing specialist en blogger in hart en nieren. Fanatiek en leergierig. Drinkt een biertje op z’n tijd.

Reageer via Facebook

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *