Waarom heeft Bedrukken.nl een kolibrie als logo?

Logo’s. Overal kom je ze tegen; langs de snelweg, in een winkel, op het station of langs een voetbalveld. Maar waarom bedenken bedrijven logo’s en waarom nou dat logo en niet een andere? Een logo is de eerste introductie van een bedrijf aan consumenten. Als het goed of origineel is ontworpen, kan het de belangstelling van het publiek wekken en hen uitnodigen om meer over het bedrijf te weten te komen. Als jouw merk of bedrijf zo sterk is, kunnen mensen jouw logo herkennen zonder dat je naam erbij staat. Een logo is dus van belang wil je de aandacht trekken van jouw doelgroep. Waarom heeft Bedrukken.nl een kolibrie als logo? Wij leggen het je uit.

Merkloyaliteit

Een grote naamsbekendheid creëert vertrouwen en toegankelijkheid. Stel je eens voor: je bent aan het winkelen voor sneakers en je ziet schoenen van Nike, de meeste mensen zijn meteen bereid om deze te kopen. Waarom? Omdat je met Nike sneakers weet dat je in veilige handen bent. Nike is een merk dat je vertrouwt. Vertrouwen is gebaseerd op een goed ontworpen logo en merkloyaliteit volgt daarin snel. Zelfs als je nog nooit iets van Nike hebt gekocht of gedragen, ga je er onbewust vanuit dat de kwaliteit goed is. Gek is dat eigenlijk he?

Kolibrie

In onze huisstijl staat de kleurrijke kolibrie centraal. Door de razendsnelle bewegingen van de vleugels ontstaat het symbool van oneindigheid als patroon. Dit toont aan dat kolibries het symbool zijn van energie, oneindigheid en continuïteit. Bedrukken.nl zit vol met energie, de mogelijkheden zijn oneindig en we proberen iedere dag vernieuwend te zijn. Daarnaast staan de snelle bewegingen garant voor het snel versturen van drukvoorstellen. De kolibrie is de enige vogel ter wereld die zowel voor- als achteruit kan vliegen. Hij kan ook ‘stil staan’ in de lucht, zijwaarts en zelfs ondersteboven vliegen. Dit staat centraal voor onze flexibiliteit. We denken mee met de klant, houden rekening met alle wensen en behoeften en spelen in op de nieuwste trends.

Kracht van marketing

Zorg ervoor dat jouw doelgroep vaak in contact komt met jouw logo. Hierdoor zullen ze jouw merk onbewust opslaan en onthouden. De kracht van marketing is namelijk herhaling. Laat bijvoorbeeld pennen bedrukken met jouw logo en deel ze uit op een beurs, sponsor een evenement of wees actief op social media. Benieuwd met welke producten je jouw naamsbekendheid kan vergroten? Van tassen tot gereedschap, wij hebben het allemaal. Bekijk onze website en raak geïnspireerd door het grote aanbod aan promotiemateriaal. Kies een product dat aansluit op jouw bedrijf en versterk jouw merkloyaliteit.